หน่วยสมรรถนะ
Maintain basic aircraft communication and radio navigation systems and components.
สาขาวิชาชีพการบิน
รายละเอียดหน่วยสมรรถนะ
1. รหัสหน่วยสมรรถนะ | AVT-FJNP-257A |
2. ชื่อหน่วยสมรรถนะ | Maintain basic aircraft communication and radio navigation systems and components. |
3. ทบทวนครั้งที่ | / |
4. สร้างใหม่ | ปรับปรุง |
5. สำหรับชื่ออาชีพและรหัสอาชีพ (Occupational Classification) | |
7232 Aircraft engine mechanics and fitters |
6. คำอธิบายหน่วยสมรรถนะ (Description of Unit of Competency) | |
This unit of competency requires the application of manual skills and the use of maintenance publications applicable knowledge system / components and testing equipment and inspect, functionally test and troubleshoot communication systems and navigation essential radio and to remove and installing components during scheduled or unscheduled maintenance. The work can be done individually or as part of a team. Applications include communications systems and radio navigation of fixed-wing aircraft with fixed landing gear and aircraft basic rotary wing with skids or floats and no controls flight powered by a piston engine normally aspirated engine or small gas turbine. |
7. สำหรับระดับคุณวุฒิ |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
8. กลุ่มอาชีพ (Sector) | |
10 Aircraft Mechanics |
9. ชื่ออาชีพและรหัสอาชีพอื่นที่หน่วยสมรรถนะนี้สามารถใช้ได้ (ถ้ามี) | |
103 Aircraft Maintenance: Avionic |
10. ข้อกำหนดหรือกฎระเบียบที่เกี่ยวข้อง (Licensing or Regulation Related) (ถ้ามี) | |
ICAO Doc 7192 / EASA Part 66 |
11. สมรรถนะย่อยและเกณฑ์การปฏิบัติงาน (Elements and Performance Criteria) |
หน่วยสมรรถนะย่อย (EOC) | เกณฑ์ในการปฏิบัติงาน (Performance Criteria) | รหัส PC (ตามเล่มมาตรฐาน) |
รหัส PC (จากระบบ) |
---|---|---|---|
103308.01 Inspect and test basic communication and radio navigation systems and components. |
103308.01.01 Systems and components of radio communication and navigation visually or physically checked for external signs of defects in accordance with the applicable maintenance manual. |
103308.01.01 | 199753 |
103308.01 Inspect and test basic communication and radio navigation systems and components. |
103308.01.02 Communications systems and radio navigation functionally tested according to the maintenance manual for testing serviceability or malfunction. |
103308.01.02 | 199754 |
103308.02 Troubleshoot , Remove and install basic communication and radio navigation systems. |
103308.02.01 communication and radio navigation systems causes of faults are clearly identified and recorded properly in the maintenance documentation, as necessary, in according to standard procedures for companies. |
103308.02.01 | 199755 |
103308.02 Troubleshoot , Remove and install basic communication and radio navigation systems. |
103308.02.02 The physical removal and installation of the components of the communication and radio navigation systems was performed in accordance with the maintenance manual and applicable regulatory requirements, ensuring proper adjustment / adaptation is performed. |
103308.02.02 | 199756 |
12. ความรู้และทักษะก่อนหน้าที่จำเป็น (Pre-requisite Skill & Knowledge) | |
101403 Minor repair for aircraft electrical components or parts |
13. ทักษะและความรู้ที่ต้องการ (Required Skills and Knowledge) | |
(ก) ความต้องการด้านทักษะ See Appendix A (ข) ความต้องการด้านความรู้ See Appendix A |
14. หลักฐานที่ต้องการ (Evidence Guide) | |
(a) Performance Evidence (b) Knowledge Evidence (c) Assessment recommendation
|
15. ขอบเขต (Range Statement) | |||||||
(a) Recommendation
(b) Description |
16. หน่วยสมรรถนะร่วม (ถ้ามี) | |
N/A |
17. อุตสาหกรรมร่วม/กลุ่มอาชีพร่วม (ถ้ามี) | |
N/A |
18. รายละเอียดกระบวนการและวิธีการประเมิน (Assessment Description and Procedure) | |
The assessment are based on combination of paper exams, interviewing, and practical demonstrations depending on the assessors’ judgement.Competition should be assessed in the workplace or work environment simulated using tools and equipment specified in the maintenance documentation. It is also expected that the general purpose tools and test equipment found in most routine situations would be used where appropriate. |